Ny mård: Ludvig Åhlund

Ludvig ÅhlundVälkomnandet fortsätter! Ny i klubben från 2016 är även Ludvig Åhlund, ung senior från Örnsköldsvik och OK Nolaskogsarna. Vi som följt Ludvig under ett tag vet att han otroligt orienteringspassionerad, något som William verkligen kände när han intervjuade Ludvig för ett inlägg till hemsidan.

Du tillbringade två veckor i Falun under november för att testa klubbens verksamhet, vad har du för intryck av den vistelsen?
Känslan är väldigt positiv! Malungs OK verkar ha de viktiga pusselbitar jag önskar av en elitverksamhet, där jag kan få den hjälp och sparring jag behöver i min individuella satsning. Det kommer bli en givande utmaning att träna med och mäta sig mot MOKS elitlöpare!

Du läser just nu till Idrottstränare i Umeå. Hur ser ditt drömjobb ut?
Jag vill gärna hjälpa andra idrottare att utvecklas mot sina mål, oavsett vilken nivå det handlar om. Tanken om tränaryrket föddes när jag gick på OLGY i Sandviken och insåg hur inspirerande det måste vara att som tränare bidra till satsande orienterares utveckling. Eftersom jag har mest erfarenhet inom orientering vore det nog roligast att träna andra orienterare (klubbar, OLGY, elitmiljöer, landslag?), men jag tror säkert att det kan dyka upp motiverande och utvecklande jobb inom andra områden också.

Vad har du för mål under säsongen 2016?
Jag har inga direkta resultatmål för kommande säsong, men jag vill lägga upp träningen för att kunna prestera på topp under Natt-SM och Medel-SM. De distanserna tycker jag allra mest om och känner även att de tävlingarna är bra värdemätare för att stämma av hur jag ligger till på vägen mot toppen.
En motivationskälla i vinterträningen kommer även att vara att kriga till sig en plats i MOKS förstalag på 10mila, där en kort nattsträcka vore läcker att springa!

På din hemsida www.ludvigahlund.se kan man läsa mer om dig, men den verkar inte riktigt vara up-to-date va?
Jag lovar att bli bättre på den biten! Samtidigt vill jag att mina läsare (om jag har några) ska hinna med annat än att läsa blogginlägg om dagarna, så jag håller mig därför till få men innehållsrika (och förhoppningsvis intressanta) texter. Annars brukar jag vara bättre på att uppdatera mitt Instagramkonto (@ludvigahlund). Kolla gärna in mina träningsbilder där!

Fem snabba & korta:
Noggrann eller Slarvig (…oftast noggrann. En prioriteringsfråga!)
Pannkaka eller Köttfärssås (…med skivad banan och smält ost)
Individualist eller Lagspelare (både och!)
Sprint eller Lång Medel
Skog eller Väg

Vi hälsar Ludvig hjärtligt välkommen till mårdfamiljen och ser fram emot ett riktigt fint 2016!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    FLER NYHETER

    HITTA KONTINUTETEN I LÖPNINGEN

    Att springa behöver inte handla om tider och sträckor. För att hitta glädjen handlar det om att hitta en nivå som fungerar i din vardag och som kroppen mår bra…

    Buggruset tar en paus

    Vi har valt att pausa arbetet med Buggruset tills vidare. Det har varit ett spännande projekt att driva, men som läget ser ut just nu behöver vi prioritera annorlunda och…

    FÖLJ OSS

    HITTA TILL OSS

    Malungs OK Skogsmårdarna
    Skolgatan 2
    782 30 Malung